Page 21 - Falcken Nr. 1 - 2015
P. 21
”Bare sPØrg gitte”
Kontorassistent Gitte Madsen er postmester, blæksprutte, kassemester og ansigtet udadtil på station Aalborg
Der findes medarbejdere, som uden at gøre en masse stads af sig selv bare binder alle de løse ender sammen og får tingene til at glide.
De er tæt på at være uundværlige både for virksomheden, kollegerne og kunderne, og en sådan diskret nøgleper- son er 56-årige Gitte Madsen i receptio- nen på station Aalborg.
- På stationen har vi en talemåde, der hedder ”Bare spørg Gitte” – og det gæl- der næsten uanset hvad det drejer sig om. Hun kan og vil altid hjælpe, uanset hvad hun ellers er i gang med, fortæller Aalborg-paramediciner Walther Winter.
Central person
Gitte Madsen startede i Falck tilbage i 1977 og har i årenes løb bestridt flere forskellige kontorfunktioner, lige som hun tidligere var fællestillidskvinde.
De sidste mange år har hun været i receptionen i Aalborg og været ansigtet udadtil over for kunder og samarbejds- partnere, som kommer til stationen på Håndværkervej – og samtidig en central person for kollegerne.
Hjælp på mange fronter
Når nye redderelever skal prøve unifor- mer for at finde den rette størrelse, så er det Gitte Madsen, de skal gå til.
Hvis der skal udbetales penge for for- tæring, eller hvis nogen skal vide, hvad kutyme er for tilskud til eksempelvis julefrokost, så er det også den erfarne kontorassistent, man vender sig til. Det samme gælder, hvis man vil vide, hvor en bestemt kollega befinder sig henne, eller hvis der skal hjælp til at dække op til et møde eller andet.
Er der pakkepost til eksempelvis værkstedet – eller hvis én kollega læg- ger en pakke eller en vare til en anden kollega, som kommer senere og afhen- ter – så er Gitte Madsen også gerne ”fordelingscentral”.
Omkomstningsbevidst
Det med at bruge unødige penge til for- sendelser eller at bestille eksempelvis for meget slukningsmateriel hjem, så
det står og samler støv på et lager, det er ikke Gitte Madsens stil:
- Jeg forsøger at gøre tingene så om- kostningsbevidst som muligt – lige som hvis det var min egen husholdning, lyder det fra den 56-årige aalborgenser.
Stort hjerte
Gitte Madsen har et stort hjerte, når kolleger eller kunder har lidt svært ved tingene.
Hvis en kollega beder om hjælp til at sende oplysninger ind om jubilæum el- ler rund fødselsdag, eller hvis én har lidt bøvl med et abonnement, så går de ikke forgæves til hende.
- Jeg prøver selvfølgelig at hjælpe, så de selv kan klare det en anden gang, men jeg afviser ingen, fastslår kontoras- sistenten.
Udstrakt venlighed
Samme udstrakte venlighed møder eksempelvis abonnenter, hvis de kom- mer ind for at opsige, købe eller ændre abonnementer.
- Nogle ældre vil gerne tale med en
”levende” person om deres abonne- ment. Hvis de har talt i telefonen med en sælger fra København, så er det ikke sikkert, de har forstået det hele, siger Gitte Madsen med et smil.
Også leje af brystpumper, mårfælder med mere, salg af Falck merchandise, bestilling af kontorartikler til huset og bestilling af forbindsstoffer på nettet (på vegne af abonnenter, der kommer i ekspeditionen) står kontorassistenten for.
Trofaste ældre
- Vi ser ikke så mange kunder som tid- ligere, og det er fortrinsvis lidt ældre personer, der kommer. Men alle får en god behandling. Stationen ligger jo lidt uden for alfarvej, og for nogle er det en større tur at komme herhen. De får na- turligvis tilbudt en stol og en kop kaffe eller vand, hvis de har behov for det.
- Man skal ikke tage fejl af de ældre – hvis der er nogen, der er tro mod Falck, så er det dem, understreger Gitte Mad- sen, som har tænkt sig at fortsætte i jobbet mange år endnu.
Salg af merchandise er blot en af de mange bolde, kontorassistent Gitte Madsen på station Aalborg holder i luften på bedste vis.
med Falcken i region nord • 21


































































































   19   20   21   22   23